default search action
Michael Fothe
Person information
- affiliation: University of Jena, Germany
Refine list
refinements active!
zoomed in on ?? of ?? records
view refined list in
export refined list as
Journal Articles
- 2021
- [j25]Michael Fothe:
Informatische Kompetenzen im Test - Ein Test zu Variablen und algorithmischen Grundstrukturen in der Sekundarstufe I. LOG IN 41(2): 36-40 (2021) - 2019
- [j24]Michael Fothe:
Informatikgeschichte und Kreativitätsförderung - Eine Erprobung an vier allgemeinbildenden Schulen in Thüringen. LOG IN 39(1): 39-48 (2019) - 2016
- [j23]Michael Fothe, Bernhard Koerber, Jürgen Müller:
Von Leitbildern und Pionierinnen. LOG IN 36(1): 3 (2016) - [j22]Michael Fothe:
Die berühmten Anmerkungen. LOG IN 36(1): 12-18 (2016) - 2015
- [j21]Michael Fothe:
Log out. LOG IN 35(1): 84-85 (2015) - 2014
- [j20]Bernd Bethge, Michael Fothe:
Grunderfahrungen im Informatikunterricht. LOG IN 34(2): 36-40 (2014) - 2013
- [j19]Peter Bussemer, Michael Fothe, Bernhard Koerber, Norbert Ryska, Andreas Stolte, Jochen Viehoff:
Alan Turing - Aus Leben und Werk eines außergewöhnlichen Menschen. LOG IN 33(1): 10-35 (2013) - 2012
- [j18]Claudia Strödter, Michael Fothe:
Experimente zur Verwendung von Operatoren in Aufgabenstellungen im Fach Informatik. Informatica Didact. 9 (2012) - [j17]Michael Fothe:
Log Out. LOG IN 32(1): 80 (2012) - 2011
- [j16]Michael Fothe:
Log out. LOG IN 31(1): 132 (2011) - 2008
- [j15]Michael Fothe, Heidrun Ludwig:
Zu Möglichkeiten der externen Unterstützung von Informatiklehrerinnen und -lehrern in der gymnasialen Oberstufe. Informatica Didact. 8 (2008) - 2007
- [j14]Lutz Kohl, Michael Fothe:
Algorithmen aus einer anderen Perspektive - Ein Vorschlag für ein Kompetenzmodell zum Inhaltsbereich "Algorithmen" der "Bildungsstandards Informatik". LOG IN 27(146/147): 20-22 (2007) - [j13]Rolf Niedermeier, Jörg Vogel, Michael Fothe, Mirko König:
Das Knotenüberdeckungsproblem - Eine Fallstudie zur Didaktik NP-schwerer Probleme (Teil 1). LOG IN 27(146/147): 53-59 (2007) - [j12]Michael Fothe, Wolfgang Moldenhauer, Otto Thiele:
Von der Komplexität eines Zentralabiturs - Thüringer Erfahrungen im Grund- und Leistungsfach Informatik. LOG IN 27(148): 24-31 (2007) - [j11]Rolf Niedermeier, Jörg Vogel, Michael Fothe, Mirko König:
Das Knotenüberdeckungsproblem Eine Fallstudie zur Didaktik NP-schwerer Probleme (Teil 2). LOG IN 27(148): 81-89 (2007) - 2006
- [j10]Michael Fothe:
Unterricht - bald nur noch mit Computer? Informatica Didact. 7 (2006) - [j9]Michael Fothe:
Ein Rollenspiel zum Verschlüsseln. LOG IN 26(138/139): 82-85 (2006) - [j8]Michael Fothe, Heidrun Ludwig, Klaus Küspert, Marcus Wenzel:
Unterrichtsreflexion mit ungewöhnlichen Mitteln Beispiel Rekursion und Iteration. LOG IN 26(141/142): 52-63 (2006) - 2005
- [j7]Michael Fothe:
Rekursion - Ein Thema für den Informatikunterricht. LOG IN 25(133): 46-54 (2005) - [j6]Michael Fothe:
EPA Informatik. LOG IN 25(135): 46-49 (2005) - 2004
- [j5]Michael Fothe:
Zeit und Raum bei Quicksort. LOG IN 24(130): 49-50 (2004) - 2003
- [j4]Götz Bieber, Michael Fothe, Henry Herper, Peter Micheuz, Wolfgang Moldenhauer, Gerhard Röhner:
Informatische Bildung in der Sekundarstufe I. LOG IN 23(122/123) (2003) - [j3]Michael Fothe, Detlef Flock:
Werkstatt: PYTHON im Wahlfach Informatik. LOG IN 23(122/123) (2003) - 2001
- [j2]Michael Fothe:
Problemlösen mit OBERON - Konzeption und Einsatz eines elektronischen Lehrbuchs. LOG IN 21(2) (2001) - [j1]Michael Fothe:
Rechnen auf den Linien - Vier Spiele mit dem Computer. LOG IN 21(3/4) (2001)
Conference and Workshop Papers
- 2016
- [c8]Michael Fothe:
Informatik hat Geschichte! GI-Jahrestagung 2016: 1909-1915 - 2014
- [c7]Michael Fothe, Denny Steigmeier:
Wilhelm Kämmerers Ideen vom automatischen Gedächtnis. Keller, Stack und automatisches Gedächtnis 2014: 31-41 - 2011
- [c6]Bernd Bethge, Dirk Drews, Ursula Rump, Michael Fothe, Gabor Meißner:
Medienkunde + Informatik = ? INFOS 2011: 57-66 - 2009
- [c5]Michael Fothe:
Adam Ries und das Linienrechnen - ein historisches Thema für den Informatikunterricht. INFOS 2009: 330-339 - 2008
- [c4]Michael Fothe:
Bildungsstandards Informatik für die Sekundarstufe II - Vorüberlegungen zur Entwicklung. DDI 2008: 107-116 - 2005
- [c3]Michael Fothe:
Rekursion und Iteration: Voruntersuchung zu einem Test. INFOS 2005: 207-218 - 2003
- [c2]Michael Fothe:
Zeitverhalten von Sortierverfahren - Beispiele für experimentelles Arbeiten im Informatikunterricht. INFOS 2003: 101-110 - 1997
- [c1]Michael Fothe, Sigrid E. Schubert:
Workshop: Informatikcurriculum und Technologieentwicklung. INFOS 1997: 216-219
Editorship
- 2015
- [e2]Michael Fothe, Thomas Wilke:
Keller, Stack und automatisches Gedächtnis - eine Struktur mit Potenzial, Tagungsband zum Kolloquium, 14. November 2014 in Jena, Deutschland. LNI T-7, GI 2015, ISBN 978-3-88579-426-4 [contents] - 2008
- [e1]Torsten Brinda, Michael Fothe, Peter Hubwieser:
Didaktik der Informatik - Aktuelle Forschungsergebnisse. 5. Workshop der GI-Fachgruppe "Didaktik der Informatik" 24.-25.09.2008 an der Universität Erlangen-Nürnberg. LNI P-135, GI 2008, ISBN 978-3-88579-229-1 [contents]
Coauthor Index
manage site settings
To protect your privacy, all features that rely on external API calls from your browser are turned off by default. You need to opt-in for them to become active. All settings here will be stored as cookies with your web browser. For more information see our F.A.Q.
Unpaywalled article links
Add open access links from to the list of external document links (if available).
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the API of unpaywall.org to load hyperlinks to open access articles. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the Unpaywall privacy policy.
Archived links via Wayback Machine
For web page which are no longer available, try to retrieve content from the of the Internet Archive (if available).
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the API of archive.org to check for archived content of web pages that are no longer available. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the Internet Archive privacy policy.
Reference lists
Add a list of references from , , and to record detail pages.
load references from crossref.org and opencitations.net
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the APIs of crossref.org, opencitations.net, and semanticscholar.org to load article reference information. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the Crossref privacy policy and the OpenCitations privacy policy, as well as the AI2 Privacy Policy covering Semantic Scholar.
Citation data
Add a list of citing articles from and to record detail pages.
load citations from opencitations.net
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the API of opencitations.net and semanticscholar.org to load citation information. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the OpenCitations privacy policy as well as the AI2 Privacy Policy covering Semantic Scholar.
OpenAlex data
Load additional information about publications from .
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the API of openalex.org to load additional information. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the information given by OpenAlex.
last updated on 2024-10-15 21:35 CEST by the dblp team
all metadata released as open data under CC0 1.0 license
see also: Terms of Use | Privacy Policy | Imprint