default search action
16th DeLFI 2018: Frankfurt/Main, Germany - Workshops
- Daniel Schiffner:
Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 16. E-Learning Fachtagung Informatik co-located with 16th e-Learning Conference of the German Computer Society (DeLFI 2018), Frankfurt, Germany, September 10, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2250, CEUR-WS.org 2018
Workshop Learning Analytics
- Alexander Kiy, Kristin Sass, Ulrike Lucke:
Der EU-Datenschutz-Grundverordnung begegnen: Welche Daten sind in Lernumgebungen über mich erhoben und wie komme ich da ran? (Facing the General Data Privacy Regulation: What Data Is Being Collected about Me and How Can I Get Access?). - Jan Renz, Dominik Glandorf, Christoph Meinel:
Datenschutzkonforme Learning Analytics bei Einbindung externer Materialen in Lernportale im schulischen Umfeld (Data-protection-compliant Learning Analytics for the Use of External Resources in Learning Portals in Schools). - Konrad Staudt, Yulia Grushetskaya, Georgi Rangelov, Monika Domanska, Niels Pinkwart:
Herzrate, elektrodermale Aktivität und Hautleitwert als neue Quellen für Learning Analytics. Integration von physiologiebasierter Emotionsanalyse in webbasierte E-Learning-Systeme (Heart Rate, Electrodermal Activity and Skin Conductance as New Sources for Learning Analytics). - Fadi Moukayed, Haeseon Yun, Albrecht Fortenbacher, Tom Bisson:
Detecting Academic Emotions from Learners' Skin Conductance and Heart Rate: Data-Driven Aproach using Fuzzy Logic. - Christopher Krauss, Andreas Salzmann, Agathe Merceron:
Branched Learning Paths for the Recommendation of Personalized Sequences of Course Items. - Truong-Sinh An, Christopher Krauss, Agathe Merceron:
On the Emergence of Typical Behaviours in LMS. - Monica Ciolacu, Heribert Popp, Rick Beer, Leon Binder:
Education 4.0 für Akademiker 4.0 Kompetenzen - Blended Learning 4.0 Prozess mit Learning Analytics Cockpit (Education 4.0 for Tall Thin Engineer Competencies - Blended Learning 4.0 Process with Learning Analytics Cockpit). - Clara Schumacher, Daniel Klasen, Dirk Ifenthaler:
Evidenzbasierte Implementation eines Learning Analytics Dashboards in ein bestehendes Lernmanagementsystem (Evidence-based Implementation of a Learning Analytics Dashboard into an Existing Learning Management System).
Workshop VR/AR-Learning
- Thies Pfeiffer, Carolin Hainke, Leonard Meyer, Maik Fruhner, Moritz Niebling:
Virtual SkillsLab - Trainingsanwendung zur Infusionsvorbereitung (Wettbewerbssieger) (Virtual SkillsLab - A Training Application for Infusion Preparation). - Henrik Berndt, Tilo Mentler, Michael Herczeg:
Menschzentrierte Entwicklung einer VR-Simulation für das Training von Notfällen mit vielen Verletzten(User Centered Design of a VR-Simulation for the Traning of Emergencies with Many Casualities). - Mara Kaufeld, Thomas Alexander:
Einsatz von Virtual Reality zur Immersionssteigerung für Hubschrauberbesatzungen(Use of Virtual Reality to Increase Immersion for Helicopter Crews). - Michael S. Feurstein:
Towards an Integration of 360-Degree Video in Higher Education. - István Koren, Benedikt Hensen, Ralf Klamma:
Augmented Reality Lernkontexte - Eine Europäische Perspektive(Augmented Reality Learning Contexts - An European Perspective). - Raphael Zender, Matthias Weise, Markus von der Heyde, Heinrich Söbke:
Lehren und Lernen mit VR und AR - Was wird erwartet? Was funktioniert?(Teaching and Learning with VR and AR - What Is Expected? What Works?).
Workshop Digitale Kompetenzen-/Qualifikationsnachweise (Workshop Digital Competences and Qualifications)
- Ilona Buchem:
Entwurfsmuster für digitale Kompetenznachweise auf Basis von Open Badges im Kontext virtueller Mobilität (Design Patterns for Digital Competency Credentials Based on Open Badges in the Context of Virtual Mobility). - Malte Persike, Antonia Dittmann, Florian Hanke:
HFDcert - Das HFD Community Certificate(HFDcert - The HFD Community Certificate). - Michael Eichhorn, Ralph Müller:
Erfassung und Nachweis digitaler Kompetenzen (Collection and Proof of Digital Competences). - Julian Dehne, Martin Kapp, Sven Strickroth, Ulrike Lucke:
Cooperative Learning with Transparent Learning Outcomes Using a Mobile App.
Workshop Digitalisierung der Lehre: Neue Impulse für das Lernen und Lehren des Programmierens<br>(Workshop Digitalisation of Teaching: New Paradigms for Learning and Teaching Programming Languages)
- Christopher Schölzel:
Brutus der Orkschamane erklärt die Brute-Force-Methode(Brutus the Orc-Shaman Explains Brute-Force-Methods). - Natalie Kiesler:
Feedback als Licht im Dunkeln - Zwischen Lust und Frust beim Lernen von Programmieren mit Online-Tools(Feedback Sheds Light in the Dark - Between Pleasure and Pain When Learning Programming with Online Tools). - Sven Eric Panitz, Ralf Dörner:
Nicht nur Bestehen, sondern auch Verstehen: Ein Werkzeug für direktes, kontinuierliches Feedback beim Lernen von Programmieren(Don't Just Pass, Understand: A Tool for Direct and Continuous Feedback When Learning Programming). - Björn Eyselein, Frank Puppe:
it4all - Ein Korrekturframework für Programmieraufgaben(it4all - A Framework for Verification of Programming Exercises). - Daniel Schiffner, Florian Horn, Ralf Dörner:
Twinning - Ein Ansatz zum veranstaltungsübergreifende Sharing von Testitems(Twinning - An Approach to Share Test Items Between Lectures). - Florian Horn, Daniel Schiffner, Detlef Krömker, Daniel Bengs, Sabine Fabriz, Frank Goldhammer, Holger Horz, Ulf Kröhne, Paul Libbrecht, Jana Niemeyer, Alexander Tillmann, Sonja Franziska Christina Wenzel:
Visualisation of Complex Question Pools. - Paul Grimm:
Integration von DevOps in Lernplattformen(Integrating DevOps in Learning Management Systems). - Ralf Dörner, Ulrike Spierling:
Hochschullehre der Programmierung außerhalb eines Informatikstudiengangs: Herausforderungen und Perspektiven(Programming in Higher Education Beyond Computer Science: Challenges and Perspectives).
manage site settings
To protect your privacy, all features that rely on external API calls from your browser are turned off by default. You need to opt-in for them to become active. All settings here will be stored as cookies with your web browser. For more information see our F.A.Q.